Опубліковано
08.04.2016

“ЕПІЦЕНТР” – порушення прав споживачів

FacebookTwitterGoogle+LinkedInMail.RuVKOdnoklassniki

158

Нещодавно мав нагоду потрапити до Вінницького гіпермаркету Національної мережі будівельно-господарських гіпермаркетів «Епіцентр К». Тривалий час поблукавши його виставковим павільйоном, окрім іншого вподобав собі набір – бездротова клавіатура та миша за прийнятною для мене ціною 489,00грн. Поспілкувався з менеджером відділу про плюси і мінуси, цінові приорітети при купівлі аналогічних товарів, отримав гарантійні документи і направився до кас.

IMG_1781

Але вже біля каси отримав неприємний сюрприз – на моніторі касира ціна на даний девайс висвітилась в розмірі 538,60грн. Різниця не велика, але зацікавило в чому причина такої розбіжності в цифрах між торговим залом і касовим апаратом? Далі наведу витримки з діалогів зі співробітниками “Епіцентру”.

Я: В чому причина що ціна не відповідає вказаній на ціннику?

Касир: Я цін не встановлюю, напевно ви щось переплутали. Не будете брати я відміняю покупку.

Я: Я нічого не переплутав, давайте з’ясуємо з тим хто відповідає за ціни.

Викликали менеджера з відповідного відділу.

Я: У вас в відділі на ціннику встановлено одну ціну, а на касі інша. В чому причина?

Менеджер відділу: На ціннику вчорашня ціна (прим. покупка здійснювалась о 19:30), правильна ціна на касі. Якщо не будете купувати я заберу все до відділу.

Я: Зачекайте, а чому там одна ціна, а тут інша?

Менеджер відділу: Не встигли поміняти. Продати можемо лише за сьогоднішньою ціною. А цінник зараз замінемо.

Розумію, що на касі правди нема, шукаю адміністратора

Я: В залі на ціннику вказана одна ціна, а на касі інша ціна, як можна врегулювати дане питання?

Адміністратор: Невже? А ви не будете купувати за новою ціною?

Я: Ні.

Адміністратор: А тоді чого ви хочете?

Я: Я хочу придбати свій товар за тією ціною яка вказана на ціннику, оскільки якби я знав що товар коштує більше тоді б взяв інший дорожчий.

Адміністратор: Я цього вирішити не можу зараз покличу людину що може вирішити це питання

Через декілька хвилин підійшов чоловік в уніформі “Епіцентру”, “який може вирішити це питання”, інакше його назвати не можу бо він неF16df6xu52g (1)

Людина що вирішує питання: Шо тебе не влаштовує? Сьогодні така ціна. Мені що дістати з гаманця свої гроші і дати тобі щоб ти заспокоївся?

Я: Мені байдуже як Ви будете вирішувати це питання, я хочу придбати товар по зазначеній ціні.

Людина що вирішує питання: І як я це маю зробити?

Я: Не можете вирішити, навіщо до мене звертаєтесь, тим більше таким тоном. Не можете ви вирішу я.

Тут адміністратор зрозумівши що розмова може перейти вже в з’ясування відносин, втрутилась. Відвела “людину яка може вирішити питання” в сторону, а мені запропонувала зачекати. Чекати мені прийшлось близько пів години, але було не сумно – я споглядав як повз мене бігали всі вищезгадувані особи і інші, час від часу з під лобу споглядаючи на мене.

Через пів години я все ж таки, офіційно, з оформленням всіх відповідних документів, в яких зазначалась саме та ціна яка була вказана на ціннику отримав свою клавіатуру і мишку які до речі чудово працюють :-)

 

Коментар:

По-перше, в даному випадку має місце порушення правил торгівлі. Відповідно до п. 20 Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів (постанова КМУ від 15.06.2006 № 833) продаж товарів здійснюється суб’єктом господарювання за цінами, які встановлюються згідно із законодавством. Ціни на товари і продукцію вказуються на ярликах (цінниках) або в покажчиках цін.

По-друге, в наявності порушення прав споживачів, про що свідчить позначення ціни неналежним чином (пп.7 частини першої ст. 21 Закону України «Про захист прав споживачів»). Адже в роздрібній торгівлі полягає публічний договір (частина друга ст. 698 ЦКУ) і вказана на ціннику ціна є істотною умовою такого договору (частина друга ст. 699 ЦКУ).

Законом від 12 травня 1991 р. № 1023-XII «Про захист прав споживачів» (далі — Закон № 1023-XII) регулюються відносини, які виникають між споживачами товарів, робіт і послуг та виробниками, продавцями товарів, виконавцями робіт і надавачами послуг. При цьому слід враховувати, що вказаний Закон регулює подібні відносини, незалежно від форм власності виробників, продавців, виконавців. Цей Закон визначає права споживачів, а також встановлює механізм їх захисту.

Згідно зі ст. 15 Закону України «Про захист прав споживача» кожен споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та вчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи або послуги.

Така інформація про продукцію повинна містити:

найменування товару, найменування або відтворення знака для товарів і послуг, за якими їх реалізують;

найменування нормативних документів, вимогам яких повинна відповідати вітчизняна продукція;

дані про основні властивості продукції, а щодо харчів — про склад (разом із переліком використаної під час виготовлення сировини, у тому числі харчових добавок), номінальну кількість (маса, розмір тощо), харчову та енергетичну цінність, умови використання та застереження щодо вживання окремими категоріями споживачів, а також іншу інформацію, що поширюється на конкретний продукт;

відомості про вміст шкідливих для здоров’я речовин, які встановлені нормативно-правовими актами, та застереження щодо застосування окремої продукції, якщо такі застереження встановлені нормативно-правовими актами;

відмітку про наявність або відсутність у складі харчів генетично модифікованих компонентів;

дані про ціну (тариф), умови та правила придбання продукції;

дату виготовлення;

відомості про умови зберігання;

гарантійні зобов’язання виробника (виконавця);

правила та умови ефективного і безпечного використання продукції;

термін придатності (термін служби) товару (наслідків роботи), відомості про необхідні дії споживача після їх закінчення, а також про можливі наслідки в разі невиконання цих дій;

найменування та місце розташування виробника (виконавця, продавця) і підприємства, яке здійснює його функції щодо прийняття претензій від споживача, а також проводить ремонт і технічне обслуговування.

Цю інформацію доводить до відома споживачів виробник (виконавець, продавець) у супровідній документації, що додають до продукції, на етикетці, а також у маркуванні або іншим способом (у доступній наочній формі), прийнятим для окремих видів продукції або в окремих сферах обслуговування.

Отже, продавець зобов’язаний продати товар саме за тією ціною, яка вказана на ціннику. При цьому обставини невчасної заміни цінника значення не мають.

За відсутність необхідної, доступної, достовірної і своєчасної інформації про продукцію згідно з пп.7 частині першої ст. 23 цього Закону до суб’єктів господарювання застосовується штрафна санкція у розмірі 30% вартості одержаної для реалізації партії товару, але не менше 5 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Крім того, на винних осіб може бути накладений адміністративний штраф по ст. 155 КУпАП в розмірі від 1 до 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

У випадку коли Вам пропонують, все ж таки за іншою ціною товар, права споживача також порушуються. Згідно з частиною четвертою ст. 633 ЦКУ підприємець не має права відмовитися від укладення публічного договору за наявності у нього можливостей надання споживачеві відповідних товарів. В разі необґрунтованої відмови підприємця від укладення публічного договору він повинен відшкодувати збитки, заподіяні споживачеві такою відмовою. А збитки в даному випадку сповна можуть бути, оскільки покупець витрачає свій час на вибір товару, від якого він іноді повинен відмовитися.

Отже, Ви може проінформувати касира або ж адміністратора магазина про порушення його прав як споживача. Якщо продавець погодиться повернути різницю в ціні, то питання буде вирішено. Якщо ж домовитися про це не вдасться, краще відмовитися від договору і повернути товар продавцеві (частина третя ст. 700 ЦКУ).

Спірні питання, пов’язані з реалізацією прав споживача, вирішуються в порядку позовного провадження. Перспективнішою представляється подача скарги до місцевого регіонального управління по захисту прав споживачів, адреса і телефон якого мають бути вказані в куточку споживача (п. 10 Порядку № 833) кожного магазина (Інспекція з питань захисту прав споживачів у Вінницькій області 21100 м. Вінниця, вул. Хмельницьке шосе, 7, веб-сайт: http://www.vin.zah.com.ua/ E-mail:vinnica.zah@ukr.net тел./факс: (0432) 66-13-44, 60-06-45). Декількох позапланових перевірок цього органу відіб’ють бажання у продавця порушувати права споживача. Адже під час їх проведення, як правило, виявляється немало порушень.

Й на останок, для споживачів – не лінуйтеся, отримавши чек на касі, уважно перевірити його на предмет зайвих пробитих товарів й пресловутої різниці між цінником та чеком. Знайте свої права і вмійте їх відстоювати!

 

 

 

4 thoughts on ““ЕПІЦЕНТР” – порушення прав споживачів

  • Вони мали право не продати тобі товар по ціні 489 грн. змінився цінник на 538?

    • На час покупки, під час всіх перемовин і після них цінник в залі не змінився. Чому Ви вважаєте що вони мали право не продати мені товар по ціні 489,00грн? Цікаво почути аргументацію.

  • Проблема в тому, що багато людей не знають Законів і в даному випадку Адміністратор вирішила надавити рішалом в уніформі, щоб покупець відмовився купляти товар.

    Навідь

    По друге потрібно поширювати інформацію для людей, тому що таких випадків дуже багато .

    • Якщо Вам відомі такі випадки ми залюбки надамо фахову допомогу в відновленні порушених прав споживачів! Дякую за сприяння в становленні гідного відношення до нас як споживачів!

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *